субота, 1. новембар 2014.

„ПРИВАТНА РЕВИЗИЈА„ прв дел ВОВЕДВЕЈНЕ

РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЈА




            Ќе видите во фториот дел од ова ПРИВАТНА РЕВИЗИЈА, зошто са решиф да пишам-кошто–пишам.
Уставот на Република Македонија во членот 98, стаф 5, велит: Видовите, надлежноста, основањето, укинувањето, организацијата и составот на судовите, како и постапката пред нив, се уредуваат со закон, што се донесува со двотретинско мнозинство гласови од вкупниот број пратеници.
Во согласност со овај параграф од Уставот, донесен е Законот за судој кој пак во Членот 10, став 1, алинеја 7 велит: Постапката пред судот се уредува со закон и се заснова врз следниве начела, алинеја 7 двостепеност.
             Ова воведвејне имат за цел да са подискутират малку околу двоскалестоста на сутските постапки.
             Република Македонија е демократска држава, не само нормативно, туку и во практиквејне на демократијата, па зато на нејзините грагјани му дала уште можности за заштитвејне.
ПРАВДА
            Ко шо знеме или не знеме, Законот за судој предвидвит двоскалност на сутските постапки ама, во некој процесни закони (овде са работат за Законот за парнична постапка) дават многу начини љуѓето да му са обратат и на Врховниот сут на Македонија преку институтите ПРЕПРОВЕРВЕЈНЕ и БАРАЈНЕ ЗА ПОФТОРВЕЈНЕ НА ПОСТАПКАТА. Дури и да немат постапка к,де не са дават можности да са искористат овије вонредни правни иљачи.
            Еден од ретките случаји к,де ПРЕПРОВЕРВЕЈНЕ и БАРАЈНЕ ЗА ПОФТОРВЕЈНЕ НА ПОСТАПКАТА, не са дозволени е, извршната постапка. Законот за извршвејне како LEX SPECIALIS (демек специјален закон, шо значит дека то шо е напишано вонего важит а за друго ќе са земит то шо е напишано во друг закон) во негојот член 77-а, стаф 8 велит: Против правосилната одлука на судот, не се дозволени ревизија и повторување на постапката.
ИЗВРШИТЕЛ
             Е сега, само од прфпат изгледат дека ова писаније заштитата ја дават двоскалесто, а не троскалесто. От ко са воведе приватно извршвејне и клавајне на приватни извршители истото са уреде и со Законот за извршвејне кој, во негојот Член 10, стаф 1, велит: Извршителот е лице кое врши јавни овластувања утврдени со закон именувано согласно со одредбите на овој закон. Ова значит дека, извршителот е сурат кој од Законот добило силини да го спроведвит Законот за извршвејне.
 Се ова казано, демек на прост начин, значит: во сутските пост,пки имаме првоскалест правен акт протиф кој можит да са клајт ЖАЛБА, фтороскалестиот сут носит правен акт по ЖАЛБАТА, Врховниот сут носит правен акт по барајне за препровервејне или барајне за пофторвејне на постапката, а пак, кај извршвејнето ко првоскалест правен акт за разни извршни сторенија извршителот носит закључок (шо е правен акт), против негојот закључок дозволено е да клајш приговор и второскалесто ќе е то шо ќе решит Прецедникот на основниот сут и како трето скаљило ќе е правниот акт на тројца професионални суди од Апелационијот сут.
            Значит, тој шо го носит законот имал впредвит дека са работат за многу деликатно и специфично спроведвејне на пресуди, решејна и други правни писанија кој поминале низ сите сутцки чистејна и зато баш на вакоф начин го предвидел извршвејнето.
 Ево да земиме да напреме едно споредвејне по наше (просто демек), можиме да ги израмниме ИЗВРШИТЕЛОТ со ПРВОСТЕПЕНИОТ СУДИЈА (порано имаше Извршен судија во основните судој). Е сега, тие са разликват от порано по то шо извршителот е приватно лице ама имат јавни овластвења и негојте заработвејна зависат от то, даљи ќе ги извршит извршвејната. Арно ама, овластвењата на извршителот и како требит да го прет извршвејнето е ептем строго напрено со Законот за извршвејне пљус имат и параграф к,де, членот 11, стаф 1, точка 5 велит: ,,странка,, е доверител и должник.
 Е, овије правни писанија извршителот требит да ги прет во форма на закључоци и навреме да му ги пуштат на странките, осфен во неколку случаји кој јасно са написани во Законот за извршвејне (демек изненадно да та фатит дома и да ти земит нешто). И шо са случвит сега!? Извршителот требит да спроведит извршно писание кој му го дал зијанџијата, законот за извршвење опредељвит многу строги п,тишта како то да го напрет, дали ќе земит некоја пара извршителот зависит от то дали ќе го земит борџот од тој шо борџит, а тука е и борчлијата кон кој са прет извршвејнето.
 Е сега идиме до заглавјето за које сакам да зборвам.
Имат многу слаба љинија  меѓу спроведвејне на законот и зависфејнето на извршителот од спроведвејнето, демек, да го земит борџот од борчлијата а, извршителот над гла си ја имат и тешкотијата на сурат које имат ачик овластвења, овластвења који са многу строго определени со закон. Секоје кршејне (демек непочитвење) на параграфите од Законот за извршвејне, пљус ако и го зел борџот и си го зел и својот дел од него, го носат во страф од кривично одговарајне и надомествејне на зијанот ( ова го мисљел и тој шо го клал на книга законот(демек државата), ко рекол дека секој извршител прет да почнит со работејне морат да клајт гаранција од 100.000 евра).
 Ова на носит до редејне на неколку психоакални профили на извршители:
-          немуфтеџија извршител, кој го разбират и го чуват законот;
-          немуфтеџија извршител кој не го разбират законот ама са трудит да го чуват;
-          немуфтеџија извршител кој нити го разбират нити го чуват законот;
-          муфтеџија извршител кој го разбират и го чуват законот;
-          муфтеџија извршител кој не го разбират законот ама са трудит да го чуват;
-          муфтеџија извршител, кој нити го разбират нити го чуват законот;
Овие последниве, на крајот си прат и самите гољема беља, му прат зијан и на зијанџијата, му прат зијан и на борчлијата, му прат беља и на другите шо са глумци во постапката, а пошироко и дуњаси му прат зијан  на професијата извршител а, најмногу му зијаносфат на државава и ја намаљват довербата на љуѓето кон неја.
За среќа, тој шо ги родвит закониве напишал и дека ќе го чуват љутството (ова ни остана од времето ко одефме со јаболка на Бајланоф) со кривично-правно превенирвејне и казвејне преку кривичното дело ,,Злоупотреба на службената положба и овластување,, пљус, дисциплинската постапка која ја водит Комората на извршителите.
КОМОРА НА ИЗВРШИТЕЛИ
 Извршната постапка са водит искључиво со пишани Закључоци шо му ја олесфит работата на судојте ко ќе са појават неправилности при извршвејнето. За судојте ова требит да е лесна и маф работа зошто сите докази са писмени и требит само да ги наредит по датуми и да са видит дали дејанијата са превземени навреме, од вистинските љуѓе, пуштани навреме, дали странките си пуштале писма, се во дослух со Законот.
ОСНОВЕН СУД
АПЕЛАЦИОНЕН СУД
 Арно ама, шо са случвит. Старите убо рекле: ,,ак,л со инка не са турвит,, односно, државата напишала закони ама имат една мана, не можит со инка да му ги турит на тије шо требит да ги спроведват. Извршителот ко ќе донесит или немат да донесит Закључок по закон, кога првоскалестиот сут ќе ја испрет грешката ама, второскалестиот сут ќе го допарампарчит непочитвејнето на Законот од извршителот. 
Е тогаш, оштетената стрна зошто немат препофторвејне и враштајне во поранешна состојба, му останвит да дајт кривична пријава и да си барат назат то шо му е озијането. Овде најголем зијанџија излегвит извршителот а зарад него, зијанџи излегват и зијанџијата, борчлијата и сите други шо са учествеле во извршната постапка...........

ПРОДОЛЖУВА...










Нема коментара:

Постави коментар